ویژگی های قالب سایت از نظر سئو
نوشته شده توسط : alipour
برای این‌که به اهمیت قالب تارنما در سئو پی ببرید بایستی بگوییم که صرفا یکی از عناصر موجود در قالب سایت، کدهای بخش هد وب سایت است، که اطلاعاتی نظیر لهجه تارنما و ریسپاسیو بودن وبسایت را نگه داری می کنند، این اطلاعات شیوه خوانش موتورهای جستجو از تارنما را میتوانند تغییردهند . به این ترتیب با اطمینان میتوان ذکر کرد قالب وبسایت از نظر سئو بسیارحائز اهیمت است . 
 
 
 
قالب 
سایت در سئو 
 
قالب 
وب سایت چیست با ورود نرم افزارهای مدیریت محتوا به بازار، قالب وب سایت از محتوای تارنما قطع شد . طراحان تارنما کدهای قالب را در فایل هایی نوشته، و این پوشه ها محتوای وبسایت را از خزانه داده فراخوانی می نمایند . 
 
قالب سایت انتخاب کننده مکان قرار گیری عنصرها وب سایت می‌باشد . قالب وب سایت در نرم افزارهای رئیس محتوا بصورت ماژولار پباده سازی میشود، یعنی یک صفحه، قالب هدر سایت را نگه داری می کند، یک صفحه قالب بخش محتوای صفحه ها را، برگه دیگر قالب بخش ساید بار، و به همین ترتیب، برای هر نصیب سایت، یک صفحه وجود دارد، قالب کلی تارنما هر کدام از این تکه ها را فراخوانی می نماید . به این ترتیب برای طراحی قالب اضطراری نمی‌باشد همیشه کدهای خویش را تکرار کنیم . مثلا میخواهیم قالبی متعدد برای ورقه محصول ها ساخت کنیم، هدر وبسایت باید در این برگه با صفحه های دیگر یکی باشد . به این ترتیب در کاغذ قالب برای بخش هدر امر فراخوانی کاغذ هدر را درج می کنیم، به این ترتیب می‌توانیم کدهای خویش را در خلاصه ترین منش ممکن ایجاد کنیم . 
 
قالب وب سایت انتخاب کننده تگ هایی نظیر H1 وغیره در وبسایت است . بنابراین هنگام پباده سازی قالب تارنما می بایست به روش بکارگیری این تگ ها اعتنا حتمی را داشته باشید . 
 
خصوصیت 
های قالب وبسایت از حیث سئو تفاوت برگه و پست در قالب سایت اولی زمینه ای می باشد که در سئو سایت شما زیاد تاثیر می گذارد . ورقه حساس وبسایت شما نمی تواند بصورت پست باشد . در شرای اینطور است، وبسایت شما از لحاظ موتورهای جستجو یک وبلاگ در نظر گرفته میگردد و نه یک سایت، این مسئله در جايگاه گرفتن سایت شما در موتورهای جسجتو مضاعف با اهمیت است . براین اساس او‌لین گام شما این میباشد که برای صفحه با اهمیت سایت خود یک ورقه پباده سازی نمائید . تلاش نمائید بیش از 70 درصد صفحه ها وب سایت همواره اثبات باشند . تعریف کاغذ بیان می کند که صفحه های دارای مطالبی می‌باشند که بروز رسانی نمی شوند، بدین ترتیب صفحه ها وب سایت خود را مدام پیدایش رسانی نکنید . بروز رسانی وب سایت می بایست در پست های شما انجام شود . برخی از وبسایت ها گزیده از صفحه اساسی خود را به سناریو پست های بروز گردیده اختصاص وارد می کنند . که تکنیک بسیار عالی و موثری برای جذب مخاطبان میباشد و مشکلی هم از لحاظ سئو ندارد . 
 
استفاده 
از سیستم کد نویسی HTML5 با ورود HTML5 بسیاری از تگ های نو برای طراحی وبسایت بیشتر شده اند . در این مورد ما شاهد دو خطای بارز در دربین طراحان تارنما هستیم : 1- پباده سازی با همان روش های کهن بجای استعمال از کد های HTML5 2- پباده سازی با کدهای HTML5 فارغ از به کار گیری از Doctype مناسب . هر دو این مشکلات را می بایست کنار گذاشت . بزودی تمام تارنما ها به HTML5 مسافرت خواهند کرد . HTML5 خیلی خوبتر از نسخه های قبلی با موتورهای کاوش رابطه برقرار می نماید . با استفاده از HTML5 احتمال بروز خلل در وبسایت مضاعف کمتر هست . چون HTML5 بسیاری از نادرست ها را هندل می کند . 
 
اگر میخواهیم به موتور جستجو بگویید که در یک بخش از وب سایت یک مطلب وجود دارد، میتوانید براحتی با یک تگ HTML5 این مقاله را به اطلاع موتور کاوش برسانیم . اگر می خواهیم مطلبی را از سایتی نسخه برداری کرده و در وبسایت خویش قرار دهیم، می توانیم براحتی به موتور کاوش اعلام کنیم، که این متن با رفرنس به وبسایت کلیدی کپی گردیده هست . این مساله سبب به این گردیده است، که امروزه برای بدست آوردن سکو های بهتر در موتورهای کاوش تارنما های بیشتری با HTML5 قالب خود را پباده سازی نمایند . 
 
تمام نصیب های تارنما از Doctype تا سایر تگ ها را با سیستم HTML5 کد نویسی فرمائید . بخاطر داشته باشید که استایل دهی Css3 برای Html5 پباده سازی گردیده میباشد و ممکن هست در نسخه های کهن بدرستی عمل نکند . با توجه به اینکه سرعت اینترنت امروزه فراوان فراتر رفته می باشد . کاربران وبسایت ها انتظار دارا‌هستند که گرافیک متحرک بیشتری در وبسایت ببیند که با امداد CSS3 و canvas این قابلیت و امکان وجود دارد که با دستکم حجم، گرافیک های بسیار زیبایی در وب اخلاق کرد . 
 
 
 
پباده سازی 
ریسپانسیو 
 
طراحی 
ریسپانسیو این قالب تارنما می باشد که بایستی در هنگام نمایش در کاغذ های گوناگون تغییر تحول شکل دهد . امروزه ریسپانسیو بودن به تنهایی کافی نمی باشد . سایتها، امروزه سعی می نمایند که در تلفن همراه ها و تبلت ها به زیبایی نمایش داده شوند . گاهی اضطراری می‌باشد بخش هایی از مطالب وب سایت در موبایل ها حذف شود، تا یوزرها با برگه زیباتری روبرو شوند . طراحی منوی مختلف برای تلفن همراه ها و تغییرات گرافیکی مثل آن، از پاراگراف مواردی است که امروزه یک ضرورت در پباده سازی قالب تارنما ها می‌باشد . 
 
در این مطلب از ذکر مواقعی مثل با جدول، وبسایت را قالب بندی نکنید، میگذریم . چون که این مساله آنقدر تکرار شده اند که نیازی به تکرار مجدد نمی باشد . 
 
هنگام طراحی ریسپانسیو در شرای از پلت فرم های مهیا مثل بوت استرپ برای پباده سازی ریسپانسیو به کار گیری می فرمائید . می بایست مهارت حتمی برای تغییر این کدها را داشته باشید . از بکاربردن فایل های استال دهی طولانی تر برای تغییر و تحول کدهای بوت استرپ بپرهیزید . ارتقاء حجم فولدر های استایل دهی به ضرر و زیان سئو خواهد بود . میتوان با اصلاح کد های جانور تمام قابلیت و امکان های زمینه حیث مشتریان را ایجاد کرد . 
 
پباده سازی ریسپانسیو برای بعدها کوچتر از 768px بزرگتر و هم اندازه 768pxو بزرگتر معادل 992px و بزگتر از1200px بعنوان اصول ریسپانسیو در پلتفرم بوت استرپ شناخته میشوند، خوب تر است که حد اقل این اندازه های استایل دهی مناسب داشته باشید . پباده سازی ریسپانسیو غالبا بصورتی انجام میشود، که در حالتی که استفاده کننده اندازه پنجره را کوچک کند نیز بخوبی با میزان صفحه تارنما تغییر و تحول صورت دهد . 
 
رعایت 
اصول طراحی عدم ایجاد کدهای تهی برای استایل دهی یک عدد از مواردی می‌باشد که اهمیت اکثری داراست . ساخت کدهای DIV تهی برای استایل دهی به کدها امری می باشد که فقط بوسیله مبتدیان انجام میگردد و استفاده از چنین کدهایی به هیچ عنوان فن ای میباشد . 
 
رعایت 
حجم فایل قالب سایت انتخاب کننده تعداد عکس های یک قالب هست . اندازه این عکس ها نیز در قالب تعیین می‌شود . بدین ترتیب قالب سایت گزینش کننده حجم صفحه ها وب سایت خواهند بود . به کار گیری بیش از میزان از تصاویر و ویدیو ها می‌تواند به کند شدن صفحه ها وب سایت منتهی شود . 
 
دلیل 
اهیمت قالب وبسایت در سئو زمانی که موتورهای جستجو به وب سایت مراجعه می کنند، یک تصویر کلی از سایت، که مشتمل بر کدهای قالب و محتوا است را مشاهده می نمایند . براین اساس کدهای قالب را جزئی از محتوای وب سایت در حیث می گیرند . رعایت اصول کد نویسی در قالب وبسایت منجر می شود که موتورهای کاوش بتوانند، با تارنما ارتباط بر قرار کرده و کدهای تارنما را استاندارد تشخیص دهند . یکی از ویژگی های Html5 تولید امکان استفاده از کدهای غیر استاندارد بصورت استاندارد می باشد . که قادر است یک خصوصیت دارای اهمیت برای سئو سایت های پباده سازی گردیده باشد . در‌صورتی‌که نو کار پباده سازی تارنما را آغاز کرده اید این خصوصیت HTML5 سبب ساز میگردد که خطاهای شما سبب جریمه شدن مشتریان شما نگردد . 
 
رعایت اصول کد نویسی قالب امروزه یک امر واضح می باشد و تمام کمپانی های فن ای پباده سازی وب سایت این اصول را رعایت می کنند . البته با دقت به این که تعداد کسانی که بدون داشتن تخصص حتمی مبادرت به پباده سازی قالب وبسایت می نمایند . می بایست خاطر نشان کرد که احتمالا یک عدد از عوارض عقب ماندن یک تارنما نسبت به رقبایش همین کدنویسی نادرست در قالب سایت باشد . ما می‌دانیم که موتورهای جستجو دست اندرکاران متعددی را برای درجه دهی به یک وبسایت در نظر می گیرند و هنگامیکه رقابت بر راز واژه ای در گوگل بالا باشد رعایت کوچکترین نکات طراحی می‌تواند موجب دریافت رنک خوبتر در گوگل توسط سایت ها گردد . 
 
با دقت به اینکه تگ های تیتر بندی اکثر زمان ها در قالب وبسایت انتخاب میشوند، و اهمیت این تگ ها در سئو برای همگان معین می باشد . هنگام طراحی قالب وب سایت می بایست به تبدیل کردن عنوان صفحه ها و پست ها به تگ H1 و استعمال درست از سایر تگ های عنوان بندی اعتنا داشت . می بایست یاد نشان کنیم که در HTML5 قوانین عنوان بندی در قسمت های گوناگون سایت تغییرات زیادی کرده هست . رعایت این قانون ها میتواند بر سئو سایت تاثیر مثبتی زیادی داشته باشد . 
 
کد های جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن نظیر جی کوئری و یا آنگولار در قالب سایت نوشته می گردند . به کارگیری از این کدها می بایست با استاندارد های نرم افزار مدیریت محتوا هم آهنگ باشد . امروزه در بسیاری از تارنما های متن باز که به وسیله اشخاص غیر حرفه ای نوشته گردیده اند، شاهد کد های جاوا اسکریپتی هستیم که بدلیل عدم رعایت استاندارد به صدق اجرا نمی شوند . 
 
 
قالب 
وبسایت در لحاظ سئو 
 
نتیجه 
گیری: قالب تارنما حاوی داده ها برگه بندی وب سایت است و علاوه بر انتخاب ظواهر تارنما بر روی سئو سایت هم تاثیر داراست . کد نویسی درست قالب وب سایت میتواند موجب افزایش سرعت بار گذاری وبسایت و شناسایی بهتر وبسایت به موتورهای کاوش شود . یک قالب استاندارد فاقد کدهای خراب و اضافه میباشد . یک قالب تارنما استاندارد در اشکال تبلت ها گوشی ها و پی سی ها و تلویزیون های هوشمند بدرستی سناریو داده می شود . 

 





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: